LXI. OVTT Keszthely – Pénteki középtúra (ahogyan a túravezető látta)

VTSZ Találkozó Középtúra 2014. 06.27-én

A keszthelyi vasútállomásról kicsi késéssel indult a vonatunk. Balatongyörökön még csatlakozott hozzánk egy valamikori, de már nem VTSZ tag is, így 21 fő indult útnak.

Gyönyörű kiránduló időben indultunk a Római forrás felé. Tudtuk, hogy ott ivóvíz nincs, de örömmel nyugtáztuk, hogy munkák folynak a környék szépítésén, végeredménye ivóvizű forrás lesz. A több mint 130 lépcső megmászása után jólesően pihenve gyönyörködtünk a Szépkilátó panorámájában.

Szükség volt az erőgyűjtésre, mert a Pap–hegy felé vezető út elég meredek volt.

A melegben nagyon megizzadva érkeztünk fel a Batsányi kilátóhoz. A kilátóról csodálatos kilátás volt a Balaton-felvidék tanúhegyeire. Utunkat a Bise-kő-tető felé folytattuk. Az út a Pele-apó tanösvényen folytatódott. A Kalosza útján is ismerkedhettünk a tanösvényen bemutatott állatokkal és növényekkel. A Bélapi völgyön értük el a Széchenyi-kopjafát.
Az árnyas padokon fogyasztottuk el ebédünket.

Pihenőnk után ismét egy kilátó felé emelkedett utunk. Itt a Borostyán tanösvény tábláiról ismerkedhettünk az erdő élővilágával. Kis kapaszkodó után elértük a Bél Mátyás kilátót. Többen kérdezték, ki a névadó?

Bél Mátyás (1684-1749) író, evangélikus lelkész, történet- és földrajztudós készítette az első nyomtatott könyvet, ami a székely-magyar rovásról szól.

A kilátótól nem jelzett úton, de kicsit taposott ősvényen ereszkedtünk le Balatongyörökre.
A túra után a melegben mindenkinek jól esett egy kis fagyi, vagy hűsítő ital.