Vasutas Turista Nap az Észak Magyarországi régióban

Napsütötte Vasutas Turistanap a Bükkben

27 bátor turista gyülekezett Ómassán a Vasutas Turistanap alkalmából megrendezett túrán. Az MVSC és a Helyiiparos turisták mellett vendégek is részt vettek.

A nap szépen sütött, esőnek jelei sem mutatkoztak.

Elindultunk a kis bükki falun keresztül, ahol tapasztalható az új házak építése, a régiek tatarozása, Ómassa egyre jobban szépül. A falun végigmenve elértük a Vadászvölgy bejáratát. A köveket komótosan kikerülve felértünk a Csipkéskúti Lipicai Méntelephez. A lovak sajnos nagyon elbújtak, így nem láttuk őket, pedig télen is ki szokták őket hajtani.

Tovább indultunk Jávorkút felé. Gyönyörű papsapka gombák mellett vezetett utunk a Jávorkúti forráshoz, ahol megebédeltünk, friss forrásvízzel oltottuk szomjunkat, majd megtöltve kulacsainkat, gyönyörű fenyvesen keresztül jutottunk a Kühne Andor emléktáblához, melyet 1973-ban helyeztek az MVSC természetjárói egy mészkősziklára.

A Kühne családnak nagy érdeme volt a Bükki turizmus megszervezésében.

A rövid megemlékezés során frissen szedett erdei virágcsokrot helyeztünk a vázába.

Utunkat Létrás-tető felé folytattuk kellemes fenyő- és lombos erdőkön át. A kutatóház környékén parkoló autókból megállapítottuk, hogy ebben a szép időben sok barlangász tölti szabadidejét a föld alatt.

A Savós-völgyben nagy károkat okoztak az elmúlt időszak viharai. Többször kellett nagy, kidőlt fatörzseken átmásznunk a Hámori-tavat tápláló Garadna pataki pihenőhöz.

Lillafüreden zártuk túránkat, ahol a csapat egy része kitérőt tett a Palota Szálló alatti felújított függőkerthez.

Napsütéses, szép színekben pompázó túranapunk beszámolóját a Kühne Andor emléktáblájára írt sorokkal szeretném zárni:

„Öreg fáknak helyén új sarjadék nőtt már, füves ösvényeken másik nemzedék jár.

Régi nyomra ráhull az idők avarja, s imint kedves emléket szelíden takarja”