Vasutas Turista nap a Nyugat-Dunántúli térségben

Az egyletünk tagjai a Soproni IVV túrán vettek részt. A túra a Soproni Természetbarát Bizottság szervezésében 2014. április 13-án történt 6/12/22 km távon.

A túrán a szakosztályunk tagjai közül 21 fő + 3 vendég vett részt. 18+3 fő a 12 km-es távot, 3 fő a 22 km-es távot teljesítette. A 12 km-es távot egy csoportban, Rábai Péter vezetésével tettük meg.

A túra kezdeti és végpontja a Hunyadi János általános iskola aulájában volt.

A túra útvonala Sopron Alsó Lővérek városrész házai között kezdődött, majd a Szieszta hotel mellett folytattuk a Lövérekben az utunkat. Az utunk első ellenőrzési pontjához a Károly magaslat északi oldalán haladtunk.

Az első ellenőrző ponton sajnos egy kissé feltámadt a szél, az idő lehűlt, a meteorológusok által előre jelzett esőfelhők baljósan gyülekeztek.

Az ellenőrző pont nyugatra haladva, majd a Fáber rétnél déli irányba fordulva követtük a sárga + utat amivel kereszteztük a sárga sáv jelzést.

Akik a 22 km-es távot választották, itt elindultak a Hét-bükkfa irányába, majd egy nagy ívet téve visszatértek a 2-es ellenőrző ponthoz.

Mi a kék sávon folytattuk az utunkat, átvágva a Kecskés patak medrét, a János pihenőig. Itt volt a 2.-ik ellenőrzési pont. Itt pár szem esőt is kaptunk, de az erdő fái megfogták a cseppeket.

Rövid pihenő után kelet felé fordultunk a „Kő halmon” keresztül le a Pedagógus forrásig, majd találkozva megint a Kecskés patakkal, visszajutottunk az első ellenőrzési pontig.

Innen szinte már ismerős terepen felmentünk a Károly kilátóhoz, majd a Lővér hotel mellett elértük a kék sáv jelzést, amin vissza jutottunk Sopron városába és irányt vettünk a végcél felé.

A célnál kiderült, hogy az egyesületünk, mint a második legnagyobb létszámú csapat, kupát is kapott a Soproni rendezőktől. Az eseményt csoportképen rögzítettük.