25 éves jubileumi OVTT a 25-ös út mentén Egerben

Jó választás volt a 25-ös út melletti Eger a 2015-ös éves találkozóra. Takaros város, gyönyörű környék, kiváló túrázási lehetőség, pihenésre, fürdésre alkalmas helyek, gyönyörű táj, az egri vár ismert története. Természetesen nem lehet megfeledkezni az egri borok hírnevéről, kitűnő izéről sem.

Gazdag program várt minket a találkozón, túrák számos változatban, múzeumlátogatások, vetélkedők, fürdési lehetőségek stb. A szállásunk kiváló volt. De a továbbiakban talán azokról a túrákról szeretnék inkább beszélni, amelyen magam és feleségem is részt vett.

Eger közelében sikerült a Bükk és Mátra között néhány túrán részt venni, nagy örömmel vették kéktúrázók a két nagy túrát, amely a kék túra útvonalon haladt. Ezek a túrák a miskolciak szervezésében kerültek megrendezésre. Köszönet nekik.

A találkozó második napján Szarvaskő – Rozsnakpuszta erdészház – Sirok közötti mintegy 20 km-es szakaszt 300 méter szintemelkedéssel sikerült teljesíteni. OKT 22. túra. Az idő kicsit borongósnak indult, ami nem is lett volna baj. Eső sem esett, de az előző éjjel hullott csapadék megnehezítette a túrázók dolgát, ugyanis a túrabakancsra rárakódott sár  megnehezítette a gyaloglást. Utunk Szarvaskőn indult, ahova a szervezőknek köszönhetően külön busszal jutottunk el. Felpillantottunk a kilátóra, majd elindultunk az OKT jeleit követve. Utunk nem volt különösebben érdekes, talán a borús idő és a dagonyázás tette ilyenné. A rozsnakpusztai erdészháznál pecsételtünk, majd Sirok vára felé vettük utunkat.

Ha már Sirokon vagyunk, akkor fel a várba, amelyen éppen felújítási munkálatok folytak, de a kiállítás az érdekes volt. Sirok faluból a helyközi buszjárattal Egerbe utaztunk.

Urbán László képei

Ezen napon a középtúrások szintén Szarvaskőről indultak, de déli irányba Eger felé. Hasonló időjárási viszonyok és a sártól nehezített bakancsokkal viaskodva 14 km-es utat tettek meg Major teő – Eger látó – Baktai tó – Rác hegy – Szalapart útvonalon.

A középtúra képei Urbán Lászlóné jóvoltából

A találkozó harmadik napján egy igazán szép OKT szakaszt jártunk meg, kiegészítve a Szalajka patak völgyében való kirándulással.

Az idő nagyszerű volt, sár sem nehezítette az utunkat, így az erdő is szebb volt, mint előző nap. Indulás Szarvaskőről megint, de most a másik irányba Putnok felé. OKT 23-as túra. Ezt a szakaszt mintegy 57 km-rel nem lehet 1 nap alatt teljesíteni, de mintegy 12-13 km-t haladtunk rajta, majd letérve róla a Szalajka völgyében Szilvásváradot céloztuk meg. Így is lett vagy 24 km táv és 600 méter szintkülönbség. Szarvaskőt elhagyva a szarvaskői vár romjairól visszapillantottunk a falura, majd a Köles hegyen keresztül a Szent Anna kápolna érintésével a Telekessy vendég házhoz érkeztünk. Utunk ezután a Bélapátfalfalvai ciszterci apátsághoz vezetett. Itt megnéztük a templomot, pihenésünk alatt egy filmet is megtekintettünk az apátság történetéről. Ezután Bélapátfalván keresztül haldva a település keleti kapujában a „Szomjas Csuka” csárdában gyűjtöttünk erőt és pótoltuk folyadékveszteségünket az út hátralévő részéhez. Néhány szép fénykép a csárda melletti tóról és a néhai mészkő bányáról, majd tovább indultunk. A sors jóvoltából találkoztunk Ruszkainé Piroskával (MVSC) akit már régen láttunk. Kelemen széke mellett elhaladva a Katonasíroknál egy közös fényképezés, majd elhagytuk az OKT-t és a Szalajka völgy irányába fordultunk. Szerencsénkre innen már csak ereszkedni kellett Szilvásvárad irányába. Néhány fotó a Szalajka vízesésénél, a sziklazuhatagnál, és Szilvásváradra is érkeztünk. El is tudtunk csípni egy helyközi busz járatot, és Egerbe a szállásunkra indultunk.,

Urbán Laci képei

A találkozó harmadik napja:

Ezen a napon egy szép nagy túra volt a Mátrában, amin nem vettünk részt feleségemmel, helyette megcéloztuk Síkfőkút és Noszvaj településeket. A László napi borfesztivál ugyan elmaradt, de annyi szépet hallottunk a faluról, így úgy határoztunk hogy elmegyünk oda. Megtekintettük a Noszvaji pincesort, a falut, a De la Motte kastélyt, sajnos csak kívülről, ugyanis felújítás alatt van. Felsétáltunk Sikfőkútra, amely ma már Noszvaj része. Egy takaros üdülőfalu, tavakkal, kempinggel. Egy finom sztrapacska elfogyasztása után Eger városába utaztunk vissza. Itt alapos várnéző túrán vettünk részt, megismerhettük a korabeli vitézek és leányzók öltözetét, majd egy bemutatót a korabeli fegyverek használatáról. Még vacsora előtt kiruccantunk a Szépasszonyvölgyébe is. Így is meg lett vagy 20 km távolság. Este a vacsora után a szálláshelyünkön számítógépes zenei szolgáltatásra még éjfél után is roptuk a táncot a három túranap alatt nem elfáradt társainkkal.

Urbán László képei

Összefoglalva szép napokat töltöttünk el Egerben, meg kell vallani el is fáradtunk, de erről szól a találkozó. Köszönet a szervezőknek, a miskolci és záhonyi csapatnak, különösen Csarnai Bélának és felségének, valamint Molnár Istvánnak, feleségének, és leányuknak. Nem szeretnék megfeledkezni Szentgyörgyi Magdolnáról sem, de mindenkinek köszönet, aki tett valamit a találkozó megrendezéséhez.